Омразата и дискриминацията в израелските училища

Знаейки, че днешните ученици са бъдещето на всяка страна, изпитвам ужас, докато чета как :

12-класник от училите в Северен Израел е написал „Смърт на арабите“ на тест по гражданско образование. В друг случай, ученик в гимназия от Тел Авив е станал по време на час и за ужас на учителя си е заявил, че мечтае да стане доброволец към гранична охрана „така че да може да убие арабите.“ Съучениците му приветствали тези думи с аплодисменти.

Учители из цялата страна откриват графити по стените на класните стаи, които гласят “Добрият арабин е мъртвият арабин“, има и такива, насочени срещу бежанците и ултраортодоксалните евреи.

Според представители на министерството причината за тази нарастваща омраза се дължи в политиците и примерът, който те дават:

Не става дума за деца от малцинствата, или за деца от семейства, които са с екстремни политически възгледи, а за нормални деца, които са засегнати от невежеството. Политическият диалог през последните години им е повлиял по този начин.

Същевременно арабските училища в Израел се оплакват от дискриминационно отношение по отношение на осигуряването на охрана в училищата.
Родителите твърдят, че “единствено еврейските училища получават отделен бюджет за осигуряване на охрана, но не и палестинските – това е ясен пример за дискриминация и унизително отношение към арабските ученици от страна образователната система.“

В доклад на OECD относно компютърното оборудване на училищата по света се стига до заключение, “че израеслкото правителство трябва да обмисли да отдели повече средства за намаляване на пропастта между броя на компютърни кабинети в еврейските и арабските училища“. В момента, на пример, училище в Тел Авив има съотношение компютър спрямо ученици 1:7, докато в арабското селище Umm al-Fahm съотношението е 1 компютър за 25 деца.

Advertisements

Posted on януари 3, 2011, in Единствената “демокрация“ в Бликия Изток and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 3 Коментари.

  1. Братовчед ми го бяха набили две арабчета. Такъв случай не попада под ударите на редица агенции. Не би трябвало. Но обратното не важи. Че има анти-арабски настроения в Израел е ясно, но да не се спомене какво се прави по въпроса е неправилно. Всичките ми първи и втори братовчеди учат арабски. Опитват се да вкарват и някои елементи на affirmative action. Примерно – има „положителна дискриминация“ (привилегии) към бедуините (арабски номади). Освен с нормално кандидатсване могат да се възползват и от определени квоти. Насърчава се приобщаването им към модерния свят. В изцяло арабските училища се преподава само на арабски, арабски история, традиция и т.н.

    Ти решаваш да разгледаш делението като араби и евреи. Добре, има го и този момент. Но в масовия случай става дума за жители на села и жители на градове. Естествено, че в центъра на Тел Авив училищата ще имат повече компютри от някои училище забито в пустинята. В България турчетата масово получават по-лошо образование от българчетата, тъй като повечето живеят в едни от най-бедните райони. Но българчетата във Видин не получават кой знае колко по-добро образование от турчетата в Разград. За циганчетата, които (ако) учат учат в сегрегирани училища, славещи се като най-лошите в страната.
    Впрочем, много от арабските родители не искат децата им да учат в смесени училища (както и еврейски, де) и ги пращат в чисто арабски, за които се знае, че са с по-ниско качество. За сметка на това най-голям процент вишисти в арабския свят имат именно израелските араби (не броим псевдо-колежите в Египет).

    • “ Че има анти-арабски настроения в Израел е ясно, но да не се спомене какво се прави по въпроса е неправилно“
      Анти арабските настроения вече идват и от децата на бивши премиери http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142883
      При толкова омраза, ненавист и презрение, описаните в статията случаи само могат да се увеличават (“But every once in a while – during a new moon, or when a crow’s droppings hit a howling jackal, or when its pita with hyssop doesn’t come out just right – the wild beast senses that this is its night, and out of primeval instincts, it sets off to stalk its prey.“….“We are everything they never were and never will be. We have a history and culture thousands of years old, we have a functioning, developing society – while they are just the offshoot of our Zionism. Their entire national story was born in the wake of Zionism. Even their self-definition as a people has no existence without us.“)

      „В изцяло арабските училища се преподава само на арабски, арабски история, традиция и т.н.“
      Препоръчвам статия по темата на човек от системата http://www.badil.org/en/al-majdal/item/1265-palestinian-history-and-identity-in-israeli-schools

      “Естествено, че в центъра на Тел Авив училищата ще имат повече компютри от някои училище забито в пустинята.“
      Даденият за пример Ум Алфахм не е село, а град с над 40 000 жители.

      “ За сметка на това най-голям процент вишисти в арабския свят имат именно израелските араби “
      Аз поне не съм запозната с точна статистика на вишистите в арабския свят, но миналата година имаше доста статии, че половината от т.нар. израелски араби предпочитат да следват в чужбина.

  1. Pingback: В страната на цар Давид « Give me justice first, the peace will follow…

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: