Според нов доклад 70,000 палестинци са били арестувани от започването на Втората Интифада

източник

Центърът за изследване на затворниците публикува в четвъртък по случай десетата годишнина на Интифадата цялостен доклад, който отбелязва, че от почването на Интифадата израелските власти са арестували 70 000 палестинци, около 6 800 от които остават разпръснати в повече от 20 затвори и центрове за задържане из Израел. Центърът твърди, че има близо 300 малолетни в Damon, Megiddo, Hawara и други затвори и 35 жени, намиращи се в затворите в Hasharoun и Damon. Има около 210 затворници под административно задържане, чиито срок на заръждане е приключил, или които са държани без обвинения.

Има редица политици и десетки затворници, които са били в строг тъмничен затвор за дълги години и над 1000 болни затворници. Има 750 военнопленници от ивицата Газа, както и стотици други от Западния бряг, на които са били отказани посещения от семейството през последните четири години.

Нарушенията срещу затворниците включват забрана на посещения, отказ да им се дава правото да завършат средно образование, малтретиране, нощни претърсвания, сервиране на мръсна храна, преместване на затворниците многократно от стая в стая, сектор в сектор, или лишаване от свобода в затвора.

В доклада се изтъква, че администрацията на затвора използва строг тъмничен затвор (изолатор) като наказание за най-маловажните случаи, като добавят, че тези наказания могат да варират от няколко часа до няколко години в зависимост от решението на служители в затворите. Има специални зони в затоврите, определени именно за такива дългосрочни изолатори.

Повече за жените в израелските затвори

Posted on октомври 7, 2010, in Затворници. Bookmark the permalink. 5 коментара.

  1. Препоръчвам „Син на Хамас“ на Мосаб Хасан Юсюф. В нея описва няколко затвора, единият от които е по-скоро център за задържане и наистина гаден, а в другия – колкото може да се очаква от един затвор. На затворниците се дава правото да се самоуправляват и повечето побои и убийства стават между затворници. Отношението на палестинци към палестинци е едно от нещата, които карата този активист на ХАМАС и син на основател на организацията да премине от другата страна и да стане агент на Израел. Книгата е преведена отвратително, а и като художествена стойност не е кой знае какво, но за хора, които намират този блог за интересн тя би била интересно четиво.

  2. Книгата и български превод ли има?!
    Това ме шокира честно казано.

    Но като погледнах другите книги на издателите – Десетте заповеди, Достоверността на Новозаветните документи, Християнска психотерапия, Не пропилявай живота си/ Виж и вкуси Исус Христос, Детска Библия и т.н. и ми се изясни откъде идва интересът към този “автор“. (http://www.books.bg/books/publisher/628/)

  3. Еми, да – ти си дала линк към нея. Аз я четох на български, купих си я от Пингвините ако не се лъжа. Няма значение българското издателство, предвид че книгата е написана от палестинец роден избягал в Америка. Но е интересна, препоръчвам я. На моменти книгата е анти-ислямска, анти-палестинска, анти-израелска. Интересна гледна точка – все пак въпросният Мосаб Хасан Юсуф е най-влиятелния шпионин на Израел в ХАМАС, връзка между сирийското ръководство и централата, свидетел на взаимоотношенията между различните палестински фракции. Дава и човешки поглед, който не е никак приятен.

  4. Въпросът ми всъщност бе риторичен.
    Изненадана съм, защото намерих книгата от раз, докато имам огромни трудности да намеря български преводи на други книги от*за Палестина.
    Да не кажа, че досега не съм намерила нито една.
    Със сигурност е доста анти-ислям книгата щом това издадетелство е решило да я публикува.

    Аз лично май нямам желание да я чета, жалко, че не намирам книги като „My Father was a Freedom Fighter“ на българския пазар.

  5. Не знам, в България има свобода на печата. Издават се дори Моята Борба.
    http://www.pe-bg.com/?cid=3&pid=18483
    Книги има всякакви, а ако някоя я няма, то вероятно е заради слабия интерес, който би имало към нея. Книги на Чомски и други анархистки и комунистически мислители се тиражират в България не толкова заради засяганата от тях идея за израелско-палестинския конфликт, колкото заради факта, че тези идеологии отново са на мода, особено в България. Но тъй или иначе ги има.

Вашият отговор на Aya Отказ